Trasa

6. Punkty sędziowskie:
    • 3 razy punkt Punkt sędziowski nr 1 na Małym Jaśle,
    • 2 razy punkt Punkt sędziowski nr 2 przy drodze leśnej,
    • 1 raz Punkt sędziowski nr 3 na Dużym Jaśle.

Opis trasy

Trasa zawodów XXXIII Pucharu Połonin rozpoczyna się w Przysłupiu, na łąkach na lewo od wioski w bezpośrednim sąsiedztwie gospody Brzeziniak. Start 680m na płaskim terenie przez ok. 300m, dalej w prawo lekko w dół wzdłuż potoku , po przekroczeniu potoku lekko w lewo przez zadrzewienie osiągamy stokówkę, przekroczenie stokówki i wchodzimy w ramię Małego Jasła. W sposób umiarkowany podchodzimy na Małe Jasło 1102,5m – pierwszy punkt sędziowski z limitem czasu 1 godz 20 min.
Ściągnięcie fok i krótkim zjazdem po grani na niewybitnej przełęczy w prawo poziomicą (nie tracić zbytnio wysokości) docieramy do grani i nią przyjemnym zjazdem osiągamy stokówkę 723m, drugi punkt sędziowski. Stokówką w prawo ok. 150 m i rozpoczynamy podejście na Małe Jasło terenem lesistym. Osiągnięcie Małego Jasła 1102,5m, punkt sędziowski. Zawodnicy z trasy głównej Zawodów powtarzają jeszcze raz pętlę do punktu sędziowskiego nr 2 na stokówce 723m.

Więc trzeci powrót na Małe Jasło. Po czym:
Zjazd z Małego Jasła początkiem przez połoninę, po chwili osiągamy krawędź lasu i dalej w dół grańką, piękny zjazd, gdzie pod koniec grani opuszczamy ją stromym zjazdem w prawo, na grani nagła zmiana kierunku, czerwona taśma, przed taśmą nurkujemy w prawo jak żem już wspomniał. Osiągając niewielki potok zmiana kierunku w lewo wzdłuż potoku jedziemy po jego prawej stronie ok. 300m, osiągamy niewielkie wypłaszczenie w lesie z polaną, dolina potoku Szeroka Roztoka 830m. Z tego miejsca istnieje możliwość, w razie problemów, wycofania się z trasy po śladzie wzdłuż potoku Szeroka Roztoka. Założenie fok, zmiana kierunku w prawo i rozpoczynamy ostatnie podejście na Wielkie Jasło. Początek stokówką wzdłuż potoku, później lesistą granią, gdzie pod koniec podejścia delikatnym skrętem w lewo wychodzimy na łąki szczytowe i nimi za 300m osiągamy Wielkie Jasło 1153m, trzeci punkt sędziowski. Foki w plecak i pięknymi halami zjazd z Jasła, cały czas szlakiem. Zjazd przyjemny i szeroki. Pod koniec zjazdu warto jechać na lewo od szlaku i tak osiągamy stokówkę, wychodzimy ze stokówki ,myk w lewo ok. 50m i dalej w prawo najpierw przez las i dalej łąkami osiągamy metę 680m.

Teatrem działań zawodów jest masyw Jasła oddalony od Wetliny o 15 minut jazdy samochodem. W związku z rozproszeniem noclegowym warto tak zaplanować sobotni poranek by najpóźniej o 9.00 wyjechać z Wetliny. Parkowanie aut przy gospodzie Brzeziniak przy obwodnicy bieszczadzkiej. Stamtąd za torami kolejki wąskotorowej w prawo po 200 metrach dochodzimy do startu zawodów. Start o 10.00 ostatecznie. Po zawodach, czekając na współpasażerów, można w Brzeziniaku coś skonsumować.

Mapa trasy kategorii  OPEN

GPX z danymi trasy Kategoria OPEN

GPX z danymi trasy w całości z przejścia terenowego (1 pętla)

Kod QR do GPX trasy Kategoria OPEN

5. Ilość zjazdów: 2
  6. Punkty sędziowskie:
    • 1 raz punkt Punkt sędziowski nr 1 na Małym Jaśle,
    • 1 raz Punkt sędziowski nr 3 na Dużym Jaśle.

Opis trasy

Trasa zawodów XXXIII Pucharu Połonin rozpoczyna się w Przysłupiu, na łąkach na lewo od wioski w bezpośrednim sąsiedztwie gospody Brzeziniak. Start 680m na płaskim terenie przez ok. 300m, dalej w prawo lekko w dół wzdłuż potoku , po przekroczeniu potoku lekko w lewo przez zadrzewienie osiągamy stokówkę, przekroczenie stokówki i wchodzimy w ramię Małego Jasła. W sposób umiarkowany podchodzimy na Małe Jasło 1102,5m – pierwszy punkt sędziowski z limitem czasu 1 godz 45 min.